Dlaczego właściciele mieszkań przenoszą zarządzanie najmem do Wynajmo?
Przejdź do Wynajmo w 48h bez wysiłku.
Właściciele mieszkań najczęściej borykają się z 3 problemami przy wynajmie:
-
“Nie chce mi się tego robić samemu, a zlecenie do biura jest drogie”
-
“Przyszły jakieś rachunki i jest konflikt z najemcą, kto za to zapłaci”
-
“Po zakończonym wynajmie są zniszczenia, a najemca nie chce zapłacić”
Jak sobie z tym poradziliśmy?
Po pierwsze, dopasujemy zakres usługi do Twoich potrzeb. Rozumiemy, że możesz mieć kredyt na mieszkaniu albo inne potrzeby finansowe i każda złotówka się liczy.
Dlatego też rozmawiamy jakie czynności zrzucasz na nas, a jakie Ty, Właścicielu będziesz wykonywał samodzielnie, np. przelewy i rozliczenia, a my zajmiemy się tymi najmniej lubianymi, czyli szukaniem najemcy, spotykaniem się z ludźmi na prezentacjach i późniejszym odbieraniem telefonów.
Dzięki temu nie rezygnujesz ze wsparcia w procesie wynajmu, a gdy przyjdzie taka potrzeba, to zawsze możesz zwiększyć lub zmniejszyć zakres naszej pracy.
To normalne, kiedy jedziesz na wakacje i nie chcesz słyszeć o cieknącym kranie albo ponaglać najemcę o zapłatę czynszu. Wystarczy jeden SMS do koordynatora i masz to załatwione.
Po drugie, prowadzimy bardzo skrupulatne rozliczenia finansowe. Nawet jeśli wynajem już trwa i coś się pomieszało w rachunkach, to także jesteśmy w stanie się temu przyjrzeć i ten problem rozwiązać.
Nie musisz przecież wiedzieć jakie jest średnie zużycie wody na osobę i oszacować kwotę dopłaty za pół roku.
O zgrozo! Wiele biur nieruchomości tego nie potrafi. Bardzo często przychodzą do nas właściciele mieszkań, którzy już korzystali z podobnej usługi w innej firmie, ale stało się tam coś złego i szukają pomocy. Takie tematy również przyjmujemy i je rozwiązujemy, nawet jeszcze w trakcie trwania umowy z inną firmą. Pomagamy też zakończyć taką umowę, kiedy tamta firma straszy prawnikami, a Ty straciłeś kontrolę nad mieszkaniem.
Po trzecie, mamy wypracowane metody windykacji i reprezentujemy jedną stronę transakcji - Ciebie, drogi Właścicielu. Nie pobieramy prowizji za wynajem od najemców, a dzięki temu nie musimy się później przed nimi płaszczyć, bo zapłacili nam jakieś pieniądze i oczekują, że to ich interesy będziemy reprezentować. Jest to niestety częsta, patologiczna praktyka wśród biur nieruchomości, którą staramy się piętnować, bo nie wnosi nic dobrego dla Właścicieli mieszkań.
Jak widać, każda sytuacja jest inna. Dlatego też najłatwiej będzie, jak zostawisz do siebie kontakt i umówisz się na niezobowiązującą rozmowę telefoniczną, abyśmy w ogóle mogli się określić, czy jesteśmy w stanie pomóc w Twojej konkretnej sytuacji.
Co zyskujesz ze współpracy z Wynajmo?
-
Natychmiastowa reakcja: Od razu po podpisaniu umowy i pełnomocnictwa zajmujemy się przyjęciem mieszkania do obsługi. Weryfikujemy stan mieszkania, finanse i dokumenty. Pracujemy 7 dni w tygodniu.
-
Przywrócenie dochodu: Jeśli Twoje mieszkanie stoi puste lub wymaga jakichś działań przed wypuszczeniem ogłoszenia, to podejmujemy stanowcze kroki, aby przywrócić dochód z wynajmu.
-
Odzyskanie kontroli: Przejmujemy komunikację z innym biurem nieruchomości, jeśli dotychczasowa współpraca nie potoczyła się po Twojej myśli. Wysyłamy wypowiedzenie umowy w Twoim imieniu, odbieramy klucze i dokumenty.
-
Uporządkowanie finansów: Przeprowadzamy audyt dotychczasowych finansów związanych z mieszkaniem, aby wyprostować wszelkie zaległe sprawy.
-
Dedykowany koordynator: Jeden punkt kontaktu, bieżące raportowanie i bezpośredni kontakt z jedną osobą, która wszystko wie o Twoim mieszkaniu.
-
Usługi dodatkowe: Remonty, sprzątanie, doposażenie mieszkania - dostępne w jednym miejscu, w Wynajmo.
Nie musisz rezygnować ze wsparcia przy wynajmie.
Wystarczy, że zmienisz sposób rozliczania. Zamiast płacić stałą prowizję co miesiąc, wybierz zakres usług i rozliczaj się godzinowo. To Ty decydujesz, które zadania zlecasz:
✅ Szukanie najemcy, weryfikację, podpisanie umowy, przekazanie mieszkania
✅ Odbieranie telefonów i dzwonienie do - najemcy po wprowadzce, potencjalnych chętnych, spółdzielni, sąsiadów, towarzystwa ubezpieczeń, dostawców mediów, obecnego zarządcę najmu w przy migracji do Wynajmo,
✅ Organizacja napraw - hydraulików, elektryków i meblarzy
✅ Rozliczanie rachunków i wyliczanie podatku do zapłaty
✅ Odbiór mieszkania po zakończonym najmie, organizację napraw, sprzątania i rozliczenie kaucji
✅ Rozpędzenie ten karuzeli od nowa, aby mieszkanie przynosiło przychód przez 12 miesięcy w roku
Ile kosztuje taka przyjemność?
Cennik
Rozliczamy się godzinowo wg czasu pracy:
💸 82 zł brutto za godzinę (z dokładnością do 10 minut, czyli 8,20 zł)
🔹 Jednorazowa opłata aktywacyjna: 100 zł brutto
Ile to wychodzi miesięcznie?
W przypadku braku żadnych awarii i innych zdarzeń, miesięczny koszt za nadzór, monitorowanie przelewów i dokonanie wszelkich płatności, to najczęściej 20-30 minut pracy.
W przypadku zdarzeń losowych najczęściej są one zamykane w ciągu 1-2 godzin.
Na znalezienie najemcy przeważnie potrzebujemy 10-15 godzin pracy, czyli koszt za znalezienie najemcy waha się między 820-1230 zł.
Przykłady prac
1) Zepsuta pralka w mieszkaniu
Najemca zgłasza awarię pralki. Odbieramy zgłoszenie, wstępnie oceniamy sytuację i organizujemy fachowca, który ustala przyczynę usterki – czy wynika ona z naturalnego zużycia sprzętu, czy z niewłaściwego użytkowania. Jeśli awaria jest efektem naturalnego zużycia, koszt naprawy ponosi właściciel.
Natomiast w przypadku uszkodzenia z winy najemcy, to on jest zobowiązany do pokrycia kosztów. Nasza rola obejmuje przyjęcie zgłoszenia, skierowanie sprawy do fachowca, monitorowanie procesu naprawy i przekazanie właścicielowi informacji o awarii.
⏳ Czas pracy: ok. 30 minut (koszt ok. 41 zł) (bez czasu pracy fachowca).
2) Awaria wodno-kanalizacyjna w mieszkaniu
Dostajemy zgłoszenie, że sąsiad niżej jest zalewany. Najemcy nie ma w mieszkaniu, ale wyraża on zgodę na interwencję. Udajemy się do mieszkania, zakręcamy zawór od wody, oceniamy przyczynę awarii i kontaktujemy się z właścicielem mieszkania w celu ustalenia dalszych kroków. Sprzątamy nadmiar wody o ile to możliwe, aby nie pogłębiać szkód w mieszkaniu.
Za porozumieniem z właścicielem organizujemy hydraulika. Dodatkowo dokumentujemy sytuację zdjęciami na potrzeby zgłoszenia do ubezpieczyciela. W tej sytuacji nasza interwencja wymaga więcej czasu i zaangażowania niż w przypadku awarii pralki.
⏳ Na czas pracy składają się: odbiór zgłoszenia, dojazd do mieszkania, interwencja na miejscu, ustalenia z właścicielem o dalszych krokach, przygotowanie dokumentacji fotograficznej, posprzątanie nadmiaru wody, aby zabezpieczyć przed powiększaniem się szkody. Koszt będzie wynikał z ilości pracy przeznaczonej na interwencję zgodnie ze stawką 82 zł/h.
3) Prowadzenie rozliczeń i przelewów
⏳Najprostsze czynności związane z bieżącym dokonywaniem płatności, monitorowanie wpłat, ponaglaniem najemcy w przypadku spóźnień, prowadzenie rozliczeń zajmują ok. 30 minut miesięcznie (koszt ok. 41 zł/miesięcznie).
Czy rozliczenie godzinowe nie będzie prowadzić do nadużyć?
Jest to najczęstsza obawa właścicieli i jesteśmy na to przygotowani.
Po pierwsze, jeśli zlecasz znalezienie najemcy i rozliczenia rachunków, to masz gwarancję, że koszt za te czynności nie przekroczy ceny wynikającej ze standardowego zarządzania najmem, czyli 60% za znalezienie najemcy i 10% za co miesięczne zarządzanie najmem.
Co to oznacza?
Nawet jeśli będziemy musieli odrzucić większą ilość potencjalnych najemców i odbyć więcej prezentacji, co złoży się na większą ilość godzin pracy, to koszt za tę część usługi, nie przekroczy 60% kwoty czynszu najmu.
Ponadto, jeśli wszystkie inne czynności przekroczą czas pracy, który miałby wskazywać na 10% prowizji za zarządzanie najmem, to nie zapłacisz więcej niż 10% od czynszu najmu w ujęciu rocznym.
Dlaczego mam zaufać, że będzie to dobrze zrobione?
Każde mieszkanie ma przydzielonego koordynatora, który zna historię Twojej nieruchomości, Twoje oczekiwania i najemców, którzy mieszkają, dzięki czemu błyskawicznie reaguje na każde zgłoszenie najemców – od drobnych usterek po pilne awarie. Ty także otrzymujesz jego bezpośredni numer telefonu, więc nie musisz przechodzić przez call center, aby uzyskać informacje o mieszkaniu.
Koordynator zajmuje się wynajęciem mieszkania i dba o ciągłość wynajmu. Nadzoruje wszystkie prace serwisowe i remontowe, koordynuje kontakt najemców z fachowcami, aby standard i terminowość były zawsze na najwyższym poziomie.
Drugą linią wsparcia jest bezpośredni kontakt z właścicielem firmy. Właściciel firmy pozostaje w stałym kontakcie z Właścicielami mieszkań, co oznacza dodatkowy kanał eskalacji – masz bezpośrednią linię do osoby finalnie odpowiadającej za jakość usług.
Taka struktura dwóch poziomów wsparcia gwarantuje dobrze wykonaną pracę, ponieważ właściciel firmy czuwa nad pracą zespołu, a koordynatorzy są odpowiedzialni za pracę operacyjną. Dzięki temu każde zadanie realizowane jest z najwyższą starannością i terminowością.
Podsumowanie
Standardowe biura nieruchomości pobierają stałą prowizję, niezależnie od tego, ile pracy faktycznie wykonują. Z nami płacisz tylko za to, co rzeczywiście robimy, dzięki czemu usługa potrafi kosztować nawet -70% taniej, niż oferta innych biur.
✅ Więcej kontroli? – dzięki modułowej usłudze, sam decydujesz, które zadania zlecasz do wykonywania.
✅ Więcej oszczędności? – koniec z przepłacaniem za usługę, która zajmuje 30 minut miesięcznie, a potrafi kosztować 300-400zł każdego miesiąca.
Przestań martwić się wynajmem i odzyskaj kontrolę nad swoim mieszkaniem. Skontaktuj się z nami i sprawdź, jak może wyglądać bezproblemowe zarządzanie najmem.
A jeżeli nie chcesz rozmawiać, to możesz napisać SMS/WhatsApp: +48 661 800 751 lub e-mail: kontakt@wynajmo.pl












